6.02.2010

Det tar sig...

...i trädgården. Nu börjar lite fler saker att falla på plats och kännas lite mysigt i alla fall. Saker och ting växer, tyvärr bara det vi planterat, inga överraskningar i den här trädgården inte. Bob fick en rabarberrot av sin mamma, född och uppvuxen i en trädgård utanför Falkenberg i växtzon 1, som övervintrade på en balkong i Jönköping och låg och väntade i en pappåse fram tills för tre veckor sedan då jag tvingade Bob att plantera den någonstans i trädgården. Han valde ett sandigt ställe (vad annars?!), grävde en grop, och planterade den arma, halvruttnade roten. Idag ser den ut så här:

Snart blir det rabarberpaj! Lyckad plantering gör mig glad!
Sen upptäckte vi att vi har ett litet husdjur som smyger omkring. I dag var pionlandet bästa platsen för lite retreat för den här taggen:

Så, jag ändrar mig. Visst bjuder vår trädgård på lite överraskningar i bland. På hösten är lönnen den vackraste att titta på. Därför har vi valt att plantera en lönn som vi kommer kunna sitta och blicka ut mot, insvepta i våra filtar, på vår amerikanska veranda och drömma oss bort. Så här fint ser det ut just nu:

Sen kände jag för att "french it up" under äppelträdet. Inflyttningspresenten vi fick av Bobs päron var en soffa och ett bord från IKEA. Tyvärr märkte vi förra sommaren att det slog sig en aning på grund av de skyfall som uppenbarade sig från juni till augusti. Jag köpte för någon månad sedan lite vaxduk på Ö&B av alla ställen. Den var jättefin och billig. Min favoritkombination. I dag kom jag på vad jag skulle använda den till. Så, det var bara att plocka fram häftstiften eller hästfiften som jag sa när jag var liten och börja klä in bordet. det blev riktigt fint faktiskt. Eller vad tycker ni?

Så gott folk, glöm inte att vattna era nyplanterade saker.

1 kommentar:

  1. har man igelkott hos sig så har man banne mig ett riktigt HEM! Well done!

    SvaraRadera