6.06.2010

Dagen efter bröllopet

Solen skiner fortfarande och livet känns härligt förutom en liten, liten detalj. Jag drack öl i går. Mycket öl. Jag var på bröllop i egenskap av dj- assistent. Det arbetet innebar att jag skulle ta över mixerbordet i fall dj:n, min brolla, skulle behöva gå på dass alternativt ta en cigg. Under tiden satt jag på en stol och drack öl (eller dansade), men han gick aldrig i väg så här sitter jag i dag och önskar att jag i stället bodde på ett dass. Det var ett fint bröllop och jag närvarade även vid vigseln. Slutsatserna efter gårdagen är inte särskilt djupsinniga men ändå värda att fundera över.
* Är det meningen att en kyrkorgel ska låta falskt och ha melodislingor som i stort sett känns helt fel?
* Borde inte fler präster lätta på trycket och bli lite mer humoristiska? (han igår var det och fick hela kyrkan att skratta)
* När man vaknar dagen efter och mår okej får man inte pusta ut förrän man har stigit upp ur sängen, det är först då man vet hur man mår. En viktig lärdom.
Ha en bra dag nu! Själv tar jag en alvedon och drar täcket över huvudet.

2 kommentarer:

  1. Tack för det underbara receptet på nöttårtan. Vi sköt en vecka på vårt morsdagsfirande tack vare min syster som bara var tvungen att välja A6 som arbetsplats...jobbar ALLTID helger när någon ska firas (suck)
    Bjöd familjen på denna godbit vilket resulterade i ett unisont: MMMmmmmm....

    (VÄLDIGT gott med Lindts mörka choklad med mint rivet över!)

    SvaraRadera
  2. Det låter smaskens med lite mint till detta!!

    SvaraRadera