6.20.2010

Kungligt firande ser ut så här:

Med trevligt besök från Halmstad studerade vi det kungliga bröllopet in i minsta detalj, i alla fall tills de sade JA!
En snabb summering blir:
Daniel är och förblir min prins forever. Vilken man! Victorias klänning hade väl kunnat vara lite roligare, jag tyckte den såg ut att vara slarvigt sydd också, men det vet jag att den inte var naturligtvis. Men nej, jag var inte nöjd. Men Victoria strålade och hon tyckte nog verkligen om klänningen och sin brudgum. Inget kungligt "dölja känslorna eftersom vi är kungligheter" där inte, strålade var ordet! Bröllopet går till historien för brudparet var det lyckligaste jag någonsin skådat. Så där ser kärlek ut!
Efter vigseln grillade vi laxspett som serverades med basmatiris, hemgjort lantbröd, vitlökscreme och en lätt sallad. Till detta drack vi: halvtorrt vitt vin, rött vin, päronkonjak, Baileys, kaffe, vatten och Margaritas för att knyta i hop säcken med limetemat i spettet. Härligt! Så, ni som tröttnat på den halvt råa, halvt brända fläskkarrén. Prova det här på nästa grillparty!
Laxspett med mango och lime.

Lite glaze som penslas på i slutet av grillningen. Gjord på rapsolja, mango chutney, chilipeppar och salt. Mums!
En underbar måltid!

Baka, baka, liten kaka.

Frozen Cheesecake med Dajm till efterrätt. Leilas recept hittar du här.
Ska man fira så ska man fira ordentligt. Länge leve brudparet! Hurra!

1 kommentar:

  1. Ooooo! vad det såg gott ut! Kram/Wulffen

    SvaraRadera