2.02.2010

Ångest och längtan

I morgon börjar jag jobba. Underbart! Jag är så innerligt trött på att gå hemma och ha ångest över att jag inte blir färdig med min uppsats. Den i Engelska alltså, jag har ju en C-uppsats i Historia kvar med. Tio veckor går fort, så fort att jag inte ens hann stanna upp och tänka efter vad det var jag gjorde i stället för att arbeta med uppsatsen. Men en sak vet jag, och det är att jag har tänkt på den varje dag och sett timmarna rusa förbi utan att ha åstadkommit ett skit. Så det är med stor lycka som jag inser att min tid som mammaledig student är över och mitt nya liv får genast mer substans. I Juni tar jag min examen, en termin efter det planerade. Sommarfest, vita kläder, ny kropp, fina skor. Åhh, nu längtar jag efter våren, värmen och grönskan. Kom till mig så ska jag uppskatta er som aldrig förr!

2 kommentarer:

  1. Ååååh vilken härlig bild...suck...nu längtar jag efter vår och sommar.
    Lider med dig i ditt kval för skolarbetet. Vi har haft arbete, på arbete, på inlämningsuppgifer att jag helt enkelt inte hunnit med pluggandet...och om 3 veckor är det tenta! 3 veckor att trycka in massa, för mig obegriplig, ekonomikunskap i min stackars förvirrade hjärna = katastrof!

    SvaraRadera
  2. ge mig den.... VÅREN.
    Skeeta bra blogg ;)

    SvaraRadera