2.03.2010

Idealet är konstigt.

Ja, inte för att det i verkligheten är ett ideal men ändå, det är värt att nämnas. Varför kan inte de stora modehusen anpassa sig efter allt tjat om att modellerna är för smala? Kan det vara så svårt att göra kläder till normala tjejer, är modevärldens gudar inte kapabla till att göra kläderna snygga även i en större storlek?
Jag undrar när jag ska få ett modellerbjudande? Jag skulle gilla catwalken, att få strutta runt (helst i ett par silverskor a´la Bradshaw, alltså Blahniks fina sandaletter) och le och sprätta lite fint med armarna för att verkligen visa att jag finns. Jag skulle definitivt välja att gå ut till nån mäktig halv-techno låt och bara äga. Gud, vad härligt!

Nej, men allvarligt, Inga, en modell med ryskt efternamn fick höra att hon hade en stor röv av någon efterbliven tysk. Då vägde hon 45 kilo och var 180 cm lång. Tittar ni på bilden här så ser ni att hon verkligen inte har en stor röv, snarare stort huvud. Stackars tjejer som inte förstår bättre och tror att spink är lika med framgång. Vi vet ju bättre eller hur? Vad tror ni? Kommer de ringa mig?

2 kommentarer:

  1. När jag köpte leggings sist köpte jag l/xl, vad säger det om storlekar el mig??! E det kläderna som krympt eller jag som blivit för stor?? Eller vill modejättarna att vi ska få dåligt självförtroende?? Vad vet jag inte mycket mer än att jag inte är en l/xl iaf....Kram på dig, jag skulle ringa direkt om jag var agentur!!

    SvaraRadera
  2. Det skulle defentivt kunna hända att de ringer en dag lollo !! Men då vet jag iallfall att vi måste ta bilder med skärpa !!!=)=)=) fia fis

    SvaraRadera