12.01.2009

Härliga mystid!


Sån här jul vill jag ha!!
Är det inte underbart att det är december och att det äntligen är okej att julpynta och fixa som man vill! Jag tycker tyvärr att stämningen försvinner lite eftersom man redan i september radar upp julsaker på hyllorna i varenda affär man går in i. Men, som sagt, nu är det legitimt att mysa runt i sina tights, flytta om blommor, sätta upp ljusstakar, tända ljus, rulla köttbullar och rynka på näsan åt saffranet som kostar multum i år på grund av förstörda krokusskördar i Iran.

Underbart att det är legitimt att gå i tights igen!!


Stoppa köttbullarna i munnen, inte näsan!


Ja, här är mina fina köttbullar och de smakar så ljuvligt! Det är det enda som jag är riktigt bra på att göra och tyvärr kompisar, receptet är hemligt! Om jag säger det till någon lär någon komma och ta mig...men jag bjuder gärna om ni kommer förbi!

Omålat kakel


Målat kakel


Jorråå! Det gick visst, alla ni optimistmördare därute! Vi hade blåblommigt kakel innan, nu har vi grått! Kostnad på detta kalas är cirkus 50 spänn och då har jag en halv burk färg kvar. Det var bara att rengöra kaklet noggrant med ättikssprit, sen målade jag bara på! Och än så länge håller det. Jag och resten av familjen naturligtvis är jättenöjda. Man kunde också göra mycket mer förarbete men det ligger inte för mig att syssla med sånt och det blev ju bra ändå. Haha!

När vi ändå talar målning och folk som säger att det inte går. Nymålad och gammelmålad skåpslucka


Gammalt kök under renovering

Nytt kök under jul

Så! Lite bilder som får er optimister där ute att bli ännu fler. Ja, jag vet. Det allra bästa är att sätta nytt kakel och nya fogar och bla, bla. Och nej, det blir inte bättre om man tvättar av det gamla kaklet ordentligt. Det är fortfarande fult och jag vill inte ha det i mitt kök! Angående skåpsluckorna så fick jag en kalkyl på en ca. 4000 för att lacka om dem.

-Det kommer aldrig att gå att måla dem, vi måste lämna in dem om de ska se anständiga ut. (Bob och hans släktingar)

-Låt mig måla lite först så får vi se om det går (jag)

Och, ni ser ju att dörren blev vit. Ni kanske inte ser detaljerna, eller snarare det som alla förväntar sig ska synas men inte syns, nämligen penseldragen. Nähä, luckorna har en slät, fin yta och det beror nog till största del på att jag använde en skumgummiroller och slätade ut all färg efter att jag målat med pensel. Det är mitt nya motto:

-Vill man, så går det!

Fin stjärna köpt på Rusta för 49 spänn, men säg mig. Varför låter man någon tillverka en så fin pappstjärna för att sedan låta den knytas ihop med en vulgär jackfunktion?


Hoppas nu att alla kossor och grisar och andra djur som bor med dumma människor har det bättre efter förra veckans avslöjande. Fina varelser som dessa förtjänar enbart det bästa. Mu på er och glöm inte öppna första luckan nu!













2 kommentarer:

  1. Jag målade skåpsluckorna själv i min gamla lägenhet i Lund och det blev hur fint som helst! Det tog en jädra tid eftersom det var cirka en miljon dörrar och lådor att måla, men sååå slätt och fint blev det! Negativa typer kan gå och slänga sig i nån halvfrusen lerig damm, tycker jag!

    SvaraRadera
  2. Love the tights!!!!
    Kaklet och luckorna blev ju kalas fint!!

    Jag vill smaka dina köttbullar mina är med goda, ska vi ha tävling?

    Jag måste ta mig i kragen och komma upp till dig! Har haft så mycket med tentor och boyfriend. Nu är det slut med undanflykter!!
    Hoppas ni får en underbar semester!!!
    go tightsen go!! gärna med ett par fula fluffiga inneskor till!! Kram Betti

    SvaraRadera