12.14.2009

Stämningsfull måndag

Starbucks gör inte bara gott kaffe, de säljer god julmusik också!

Så, då har vi kommit hem igen och allt är som vanligt. För att känna sig lite mys-pysig bestämde jag mig för att tända upp lite ljus, värma upp glöggen och öppna lådan med amerikanskt godis som faktiskt är gott att bara titta på. Varför kan vi inte också ha fina små förpackningar till vårt godis? En pappersask måste ju vara bättre än plast, iallafall ur miljösynpunkt.

Här har vi en blandning av kaneltuggummi med mojo, kanelpinnar, Junior mints som är som en chokladtäckt, varm snöboll som smälter i munnen. Kakdeg med choklad runt. Krispiga, sockriga, knäckiga och chokladiga jordnötssmörsbitar med mjölkchoklad runtom. Yummy! Och så är de billiga. Ja, USA har verkligen charmiga saker.

Men åter till den svenska julstämningen som här gestaltas av nyinköpta kakmått i diverse former i trådkorg från Lagerhaus, Glögg Anno 2009, Äpplen i trådkorg från USA, En blå, väldoftande hyacint, En trearmad kandelaber från Erikshjälpen och ett härligt doftljus. I bakgrunden spelas en nyinköpt julskiva med jazziga undertoner från Starbucks.
Yankee Candle är som jag nämnt innan favoriten vad gäller doftljus och här brinner ett ljus med jultema, nämligen pepparkakor. Det luktar varmt, kryddigt, lite bränt och sprider en härlig stämning i kök och hall. Här kostar ljuset dubbelt så mycket som i USA vilket medförde att jag shoppade lite extra ljus när jag ändå var på ett outlet där man fick två sådana här glasburkar för 140 spänn. Livet är allt härligt ibland. Byggare Bob var dock inte lika förtjust när det medförde extra vikt i de fyra!? väskorna som han tvingades bära djupt under jorden på vår färd med tunnelbana från JFK. Svettigt men "it was so worth it"!

Yankee Candle rules!



3 kommentarer:

  1. Jag kommer på fredag em & åter lite åt dig ;)

    SvaraRadera
  2. Mums, det vattnas i munnen när jag ser julgodiset. Måste inhandla kokos och pepparkaskrydda (resen finns redan hemma)på vägen hem.

    SvaraRadera