12.28.2009

Sjukling med shoppingabstinens

Jaha, då är man sjuk på vinterhalvårets bästa shoppingdagar. Inte blev det bättre när jag i morse slog up JP och såg att Tyghuset i Taberg reade ut allt i sin outletbutik ca. 4 kilometer härifrån. Man kan säga att jag fick lite darr på rösten, handen, huvudet och tankarna vände och vred på sig i min lilla reptilhjärna. Hur göra? Åka dit och svettas runt med alla andra fyndjagare, eller bara ta det lugnt och veta att när jag väl kommer dit så vet jag inte vad som fanns innan men som jag inte hann se och därmed är skadan inte skedd. Jag valde det senare och höll på att bli av med ett underbart tyg bara för att jag vände ryggen till i två sekunder. Lyckligtvis var tjejen från Månsarp och därmed normal så hon lät mig till sist få tyget på 3.80 m. Så här vackert var det:
All metervara 25 kronor styck! Ja, men ni hör väl själva? Fynd! Vilket betyder att jag skulle vara en dåre om jag lämnade stället utan mer tyg att lägga i en låda för att det kan vara bra att ha någon gång när man får för sig att montera upp mormors första Singermaskin från tidigt 60-tal och fastna med nålen och svära och leva för att bestämma sig för att man inte kan sy och rafsa ner en ganska simpel beskrivning på vad man vill ha gjort för att sedan lämna konsumkassen med tyg och tillhörande beskrivning hemma hos mamma. I vilket fall som helst så hittade jag det underbaraste, skiraste, mjukaste och alldeles, alldeles underbara mintgröna/pistagegröna tyget som jag raskt bestämde mig för att använda som nyårsduk (inget rödvin på den festen, weheey) och slog till med att klippa av 5 m. Nu kan jag inreda i en av mina favoritfärger till våren och veta att det kostade "close to nothing". Den här färgen vill jag omgärdas av jämt:

Bilden kanske inte direkt gör färgen rättvis men alla ni som har sett Carrie Bradshaws mintgröna klänning i avsnittet "American girl in Paris part deux" fattar vad jag snackar om. Me likey!

Nu kan jag lugnt krypa till bädden och veta att jag har gjort mitt i Taberg för den här gången. I morgon ska jag dit och pruta på fantastiska halvmånebord i knubbig stil. Håll tummarna!

1 kommentar:

  1. 25 kr metern?! Och detta missade jag!! Fy so orättvist, jag som behöver gardiner både i vårat sovrum och Leahs sovrum. Attsingen!
    Nice, med dina fynd dock! Alltid skoj! Hoppas dukningen blir fin! :)
    //Lisette

    SvaraRadera