12.20.2009

Den nakna sanningen

Julen är här och med den kom den efterlängtade partnern "vargavintern". Jippi säger jag, fuck säger jag också. Känslan av att bo i ett hus är fantastisk MEN hur mycket jag än vill älska det så går det inte just nu. Jag har inte tid med hus, inte tid att hugga ved och elda så att det blir varmt och skönt. Ingen tid över att dekorera och pynta och faktiskt inte heller någon lust. Eftersom renoveringen går på högvarv i huset ser det ut som fan, överallt! Det är ingen idé att pynta då det inte finns en enda fin juldekoration i världen som kan överskugga det faktum att läget är hopplöst.

Den nakna sanningen ser ut så här:

och så här...

...eller så här... ...men den allra naknaste och kallaste sanningen ser ut så här...

...när man sätter sig ner på den halvt isolerade, uppbrutna toan så känns det så här...

Foto: Polarforskningssekreteriatet 2002

Så nu förstår ni mitt läge va? Har ni några förslag till lösning? Tar tacksamt emot dem i så fall! Ha nu en fin, vintrig och kall jävla söndag!

5 kommentarer:

  1. Ha ha ha! Det bästa var "Foto: Polarforskningssekretariatet 2002" Det sa liksom allt! Stackars söta du! Jag lider med dig. Jag och mitt golvvärmda och handduksvärmda badrum.

    SvaraRadera
  2. Hahaha! lider också med du! när jag sitter här i min hyreslägenhet på torpa med elementen på max......hehe! Men lite av toakännslan finns här med, har ju inget element på min toa, så om jag råkar stänga dörren till den på kvällen så är det lite kylskåpskänsla på morgonen, Burr! Kram/M. Wulff

    SvaraRadera
  3. Oj. 12 grader inne. Mycket imponerad! Förra vintern hade vi 16 grader ett par ggr. O de va KALLT!
    O.T så måste jag iaf säga att jag diggar din blogg skarpt! Hade oxå gärna vatt lite mer aktiv på min så kallade blogg. :)

    SvaraRadera
  4. Tack Lisette! Har du blogg?? Give me the friggin address!!

    SvaraRadera
  5. Susanne Söderberg4/1/10 13:03

    Ha ha, vad du är rolig! :)

    SvaraRadera