11.25.2009

Några frysande hungriga barn kommer att få en härlig vinter!

Med en öm arm sitter jag hemma hos mamma och pappa och har precis tittat på alla saker som ni, mina vänner och andra har skänkt till fattiga familjer i Lettland. Jag blir så glad när jag tänker på hur min spontana Facebook-aktion fick ett sånt genomslag och hur en fjärdedel av huset snabbt fylldes med diverse kläder, leksaker, mat och hygienartiklar som går direkt till dem som behöver det mest. Det packas och sorteras och snart, redan nästa vecka, ligger sakerna lastade i en stor lastbil som kör dem till Riga där Maija, som arbetar för föreningen Laimdota, tar emot dem och ser till att de hamnar hos rätt personer. Det känns härligt! Även om man vet att det finns fler människor som behöver en frys-fri jul så vet jag ändå att det är några färre som behöver leva miserabelt över vintern. Härligt!


All kärlek till svärföräldrarna Gun och Rolf som lägger ner mycket tid och arbete året runt för att hjälpa de behövande. Bubban skänker ett hjärta!

Gun packar så banankartongerna flyger!


Brorsans gamla rum är fullt med grejer som ska skickas!

Det var bara en liten inblick i det hektiska livet vi lever just nu. Nu håller vi tummarna att jag får ett jobb så att det inte blir vi som behöver allas gamla grejer nästa år!


2 kommentarer:

  1. Åhhh vad härligt att så många skänkt bra grejer! Verkligen riktiga julklappar. Hade jag varit hemma i Sverige så hade jag med varit med, superbra intiativ verkligen!! kram kram

    SvaraRadera
  2. AJ LAJK! // Lotta

    SvaraRadera