8.30.2011

Och för er som undrar...

...så har vi fortfarande snickare här varenda dag och så har det varit i exakt tio veckor. Säg den som inte skulle bli deprimerad av det! Problemet är egentligen inte att huset inte blir fint utan att de inte är här mer än,säg, 4 timmar om dagen. Snart blir jag galen!
Huset är nästan på färdigmålat, det är bara några små brälappar kvar men problemet ligger inte hos mig och Bob, ej heller regnet som envist sabbar våra konstnärsambitioner, utan hos hantverkarna som liksom inte gör riktigt färdigt de moment som krävs för att vi ska kunna stryka på den sista, gräddvita färgen. Förhoppningsvis sätter de den sista spiken i morgon så att byggställningen försvinner. Men sen, finns det miljoner små detaljer att fixa till inomhus.
Ärligt talat, jag orkar inte kallsnacka mer, jag vill bara kunna sitta i min soffa och dricka mitt kaffe för mig själv utan att behöva le mot någon som jag hellre kastar ner i färgpyttsen. Är det för mycket begärt?

1 kommentar:

  1. Det förstår jag Lollo,men kämpa på :),kaffet finns kavar... :)
    Kram från Villavägen 13

    SvaraRadera