8.12.2011

Ljuvliga Gränna!

Hit, till polkagriskokeriet Tomtar & Troll i Gränna begav vi oss i går för att köpa spännande godsaker.

I denna byggnad har en av mina drömmar slagit in. För kanske 12 år sedan satt tre uttråkade 16-åringar på övervåningen i den lägenhet ägarna till affären och deras dotter då bodde i, och var rastlösa. Dottern sa något i stil med:
- Ska vi gå ner i affären?
- Jaaa, svarade vi!

Ni som, precis som jag, har sett Pippi i godisaffären kan sedan räkna ut vad som hände. Vi åt och smaskade, hittade mjukglass med diverse olika toppingar som smält choklad och hackade nötter till exempel. Polkagrisar i massor! Ja, det var en dag att minnas.

Riktigt så bra var det inte i går men jag och Bubban såg bagaren rulla lakritsstänger och så fick vi med oss en påse hem till Bob. Just det här kokeriet har två stänger som slår allt annat; Trollgodis, med hallon och saltlakritssmak och Indianstång med smak av salmiak.
Så, ska ni till Gränna är det Tomtar & Troll som gäller!
Slurp!

1 kommentar:

  1. Ljug för mig och säg inte att du ringde för att fråga om jag ville följa med när du ringde igår. För konferansen slutade vid 12 och jag dör om jag missade polkagrisarna, knäckebröd, mandelbiscotti och affärerna i Gränna. Hoppas du ringde i något annat ärende. =)
    -J

    SvaraRadera