8.07.2011

Lite lockläkt på plats!

Ja, nu är det ju så att jag varit lite deppig när det kommer till vår renovering. Det är ju så att sommaren snart är över (även om man inte vill säga det högt) och verkligheten är sådan att vi har delat den med 4 snickare i snart 7 veckor. Det är jobbigt att vakna på morgonen av att de börjar banka på väggarna eller att veta att de kommer när som helst när man fortfarande står i duschen och inte kan låsa toadörren.

Jag vet ju att vårt hus kommer att bli som en dröm när de väl är färdiga men det är inte bara själva renoveringen som är jobbig utan allt runtomkring. Jag har nytt jobb, inte haft någon semester, det är konstant oordning, smutsigt och dammigt. På grund av fönsterbyten har snickarna officiellt intagit varenda vrå i huset och därmed eliminerat chansen till åtminstone en liten frizon i det stora blå (numer vita).

Eftersom jag blev erbjuden ett nytt jobb efter att sommarbarnomsorgen skulle planeras har Bubban ej heller fått vara på förskolan vilket resulterat i en massa pussel med barnvakter (tack alla ni som verkligen ställt upp när det krisat) och det är ju en stress i sig då det absolut viktigaste är att hon mår bra.

Jag har fått en brorsdotter som jag inte träffat trots att hon redan är en månad eftersom vardagen fyllts med väderberoende och massa målande och resten av tiden arbete med lite sömn för att orka med.

Snart fyller jag 30 år och jag har inte planerat en stor fest vilket jag jättegärna skulle vilja ha men det går inte, för jag har inte haft någon ro att sätta mig ner och planera det häftiga spektakel som var tänkt från början.

Och så det som gör mig mest irriterad av allt, att jag inte bara håller käften och står ut. Herregud! Det dör människor i Afrika varje timme för att de inte har mat och de som överlever svälten gör det med näppe för att de i sista minut fått hjälp från människor som bryr sig om det som är viktigt.

Summan av kardemumman är att jag är mest trött på mig själv för att jag inte står ut, fy vad bortskämd jag är! Jag menar, titta på vår fina fasad som blir färdig denna veckan, den är ju underbar!

4 kommentarer:

  1. Patricia7/8/11 12:45

    Tänker på dej.. Säg till om du skulle vilja ha hjälp att ändå planera din fest 

    SvaraRadera
  2. Syster Leion7/8/11 20:13

    Kaos är granne med Gud! Håll ut, bryt i hop och kom igen. Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Tycker du är så in i Norden tapper som står ut och du har all rätt att få klaga av dig lite. Jag mår verkligen piss av att leva i renoveringskaos och då har vi ju inte gjort tillnärmelsevis så stora "ingrepp" i vårt hus som ni har gjort. Duktiga till tusen är ni med som fixat sommaren med ditt nya jobb, Bubban och nada barnomsorg! Lova mig att du klappar dig själv på axeln som faktiskt fixar med allt!

    Visst behöver vi sätta våra fjuttproblem i lite perspektiv ibland och inse att de är en piss i Nilen jämfört med många andra människors i andra delar av världen. Men vi som lever här relaterar ju till det vi har närmst, tyvärr är det ju bara så vi funkar och då är det inte lätt att mota bort deppen emellanåt...

    Huset ser i.a.f grymt fint ut, ska bli så skoj att komma med lilla E och kolla in det IRL sen.

    Och du, är det nån som är värd en rejäl dundefest sen så är det du, men du hinner, ta det nästa sommar i trädgårn vetja.

    Puss på dig min fina!

    SvaraRadera
  4. Tack underbara Patricia, Jenny och Karolina! Era kommentarer värmer så gott i kaoset!!

    SvaraRadera