1.19.2011

Semmel-cravings

Jag kunde inte hjälpa det. Jag stod emot på vägen hem från jobbet men när jag väl öppnade kylskåpet så hoppade jästen på mig och skrek: "baka mig, smula mig, jäs mig". Så, jag slängde i hop det gamla bulldegsreceptet med extra kardemumma och jäste. Sen bakade jag ut se små bullarna, bakade och svalnade. Sen rev jag mandelmassa och blandade med lite ovispad grädde och inkråm från semmelbullen, fantastisk mandelmassa! Sen svischade jag i hop dem och bryggde kaffe, åt halva och gav resten till Bob. Så var det med det. Lagom är gott!

3 kommentarer:

  1. Bra karaktär där, att bara ta halva alltså. Det hade jag aldrig fixat!

    SvaraRadera
  2. väntar på en inbjudan en sådan vill jag ha och en HEL

    SvaraRadera
  3. MYCKET starkt att kunna ta halva.. GO GO GO

    SvaraRadera