1.16.2011

I morgon börjar nya livet men i kväll blir det glass

Jag och min kompis Linda brukade fixa den här utsökta glassen någon gång under ett tidigt nittiotal, i dag tänkte jag på den när jag vaknade och kunde inte sluta med det. Här är receptet där smeten är minst lika delikat som den färdiga glassen! Stracciatella för 4-6 portioner. Vispa 3 äggulor, 1 ägg, 1.5 dl socker vitt och pösigt. Vispa i en annan skål 3 dl vispgrädde (den fettsnålare varianten funkar också). Blanda ihop detta i en skål och hacka i ca. 100 gram mörk choklad (blockchoklad funkar). Lägg detta i en form av valfritt format och ställ i frysen i några timmar, den behöver inte vara djupfryst för att smaka bra. Slicka ur skålen och vänta. Sedan njuter du till fullo. Lycka till!

2 kommentarer:

  1. Vill bara säga att den är fantastiskt god!!

    SvaraRadera
  2. Den ska jag bjuda våra gäster på ikväll! Tack för tipset sötaste Louise! Hoppas ni mår tipptopp allihop! Kram!

    SvaraRadera