1.29.2011

Drömmen...

Kanske hittar jag något sånt här...
...uppfylls i morgon. En av drömmarna alltså. För att dra det lite kort så skrev en bekant på Facebook att han hade ett linneskåp han ville bli av med och frågade då om någon ville ha det. Jag svarade att jag var intresserad av att titta på det. Tyvärr var det för sent då någon annan gärna kunde tänka sig att ta hand om det.

Då gör Mrs. X entré och skriver till mig att hon har ett linneskåp som jag kan få om jag vill. Alltså, en person som jag inte känner sedan innan. Wow tänker jag och blir glad och glömmer bort det då jag kanske inte är i behov att ett linneskåp just i detta nu. Men så för någon vecka sedan så skriver denna främling till mig igen och säger att nu får jag allt ta och komma och titta på det där skåpet innan de flyttar från sin stora gård. Visst, skriver jag tillbaka och tänker att nu får jag ta mig i kragen. Samma dag skriver hon att jag faktiskt får ta en titt på deras lada, där de har en andra saker som ska bort innan de flyttar och att jag får åka dit och titta.

Ni som är loppisintresserade förstår nog min lycka, ni andra undrar väl antagligen vad fasen jag ska med en massa skit till. Jag ser framför mig hur jag hittar alla de där fynden jag bara önskar att jag ska hitta när jag gör mina Second hand rundor.
...eller kanske något sånt här...

Men i morgon behöver jag inte stressa och glo misstänksamt på en massa andra människor i tron om att de ska ta allt det där jag vill ha mitt framför ögonen på mig. Det känns stabilt!

Så, jag återkommer i morgon och berättar om mitt spännande äventyr i en lada utanför Skillingaryd.

2 kommentarer:

  1. Bara att gratulera :) ha så skoj!

    SvaraRadera
  2. AAArrrgghh!!! Jag är gröööön av AVUNDSJUUUUKA!!!!

    SvaraRadera