5.22.2009

Populärt med blogg


Datasnillet hittade inlägget igen!! Tjohoo!
Jaha, här trodde man att man var lite orginell i sin vänkrets när det handlar om bloggning men icke! Varenda en bloggar ju! Men, då försöker jag tänka: Åh, vad roligt! En inblick i allas vardag kan ju faktiskt berika livet ytterligare! Jomenvisst! Här har ni! Ni får läsa!

Ni känner mig kanske som den snälla, roliga, lata, bekväma bruttan med hela livet dansandes framför sig. Men, lyssna nu, egentligen är jag skitarg. Varje morgon när jag slår upp ögonen och tittar i JP så blir jag arg. Jag blir arg på natten när jag vaknar, jag är arg i skolan och jag blir arg när jag kommer hem. Pssst, säg det för helsike inte till någon, det måste förbli vår hemlighet!

Dagens i-lands problem består i att jag har en förbaskat tråkig bok som bara måste läsas och analyseras. Då ställer jag frågan: Måste en bok vara supertung, väga mer än ett halvt kilo och vara extremt tråkig för att införliva akademiska tendenser hos en student? Jag hatar det akademiska! Vad hände med det opretentiösa, härliga livet när man inte behövde svänga sig med fina ord och basera allt man säger på gängse vedertagna teorier? Kolla, senaste meningen! Vad är det för jävla språk då? Till och med jag börjar sakta sjunka ner i den akademiska kvicksanden och förvandlas till en sån där viktigpetter! Nä, tillbaka till det verkliga livet tack!

Och som lök på laxen har jag fått brus i örat efter att ha haft på mig mitt headset till hemtelefonen, ska inte det där sakerna vara säkra? Det känns som om någon sitter och blåser rätt in i örat på mig, hela tiden, eller som när man hade varit på disco och det kändes som man lade sig på dansgolvet för att sova när man kröp ner i sängen...Jag hoppas det går över. Inte blir det bättre av att jag har panik över tråk-boken, en räser-bäbis som vill stoppa in allt i munnen och en ljumske som värker. När ska livet bli sådär härligt normalt igen? Hoppas lagom knackar på snart!

3 kommentarer:

  1. ha ha då ska jag göra dig glad.Har precis bakat 4 sorters kakor som jag ska mumsa i mig NU!!

    SvaraRadera
  2. Nej fy fan (ja nu svär jag) livet är bra jävligt ibland. Sjukt att vi alltid bara visar varann den glada tjäcka sidan när vi ses. Vi får börja avreagera oss lite i.r.l också! Apropå Dysthe och det akademiska språket, I hate it to! Så jävla bajsnödigt.

    SvaraRadera