10.31.2011

Vackra detaljer.

Nu har jag äntligen kommit igång igen med Bubbans rum. Det är konstigt att man kan vara så upp i och fixa och trixa för att nästa dag inte ens orka ta sig upp på övervåningen. Jag vet inte om det är lathet eller trötthet. Det sista ligger väl ändå ganska i fas med årstiden så vi skyller på det!
Jag hittade en gammal Elsa Beskow bok på en loppis i somras som knappt höll ihop. Sidorna i boken var dock i ett väldigt fint och retro skick så jag tog helt enkelt och limmade upp dem på ett styvare papper, lät torka ordentligt och sedan fäste dem med fastspikade klädnypor på väggen. Jag blev nästan lite tårögd för det blev så fint, och billigt! Inspirationen fick jag på bloggen "Jordgubbar med mjölk" men i stället för att betala ockerpriser för en nytryckt plansch så återanvände jag (wow vad bra) något som blev ännu mer charmigt.
Vad tycks?

2 kommentarer:

  1. Superfint! Mer bilder från Bubbans rum =)
    -J

    SvaraRadera
  2. Grymt fint! Kan du inte pyssla ihop en sån fin i doppresent till lilla E, vill icke ha något dyrt. Återvinning is the shit!

    SvaraRadera