10.12.2011

Gammalt papper.

Man skulle ju kunna tro att vårt hus är ett fint hus efter så lång tid med renovering. Dock verkar det som att vi trampar runt i ett kugghjul utan att lyckas haka fast i ett annat. Beroende på vart man går och tittar så hittar man lite olika detaljer. Här är en detalj till exempel. Den här gamla godingen sitter på en bit av köksväggen. Den kikade fram när vi flyttade ett köksskåp. Visst är den fin! Dock känns det inte som att den riktigt överensstämmer med undertecknads inredarambitioner.

Annat var det 1998 när man tvingade med mamma till färgaffären med en vas i grön betong och ville ha väggfärg i samma kulör. Mina vita strukturtapeter fick således en mossgrön kulör inramad av mörkt vinröda lister. Det ni, var min första strävan efter att skapa något originellt. Idag känns det ganska mossigt faktiskt. Kanske dags att betala tillbaka och tapetsera om mitt flickrum så mammas och pappas gäster slipper bli sjösjuka när de ser delar av min konstnärliga portfolio. Sa jag förresten att jag tillsammans med Bob och stjärnan Johanna lyckades tapetsera en vägg utan synliga skarvar i Bubbans rum? Fantastiskt fint! Jag känner mig lite som ett proffs. Snart ska ni få se lite underverk i Huset vid skogens slut!

1 kommentar:

  1. Det var duktigt! Du kan typ allting nu då? :) Tycker du gör allt möjligt. Men vad bra att du är ett sådant proffs på tapetsering nu! Då kan du kanske komma ner hit och visa hur det ska gå till när vi tänkte tapetsera om i vardagsrummet?? ;)

    SvaraRadera