10.31.2011

Min nya hobby är:

Virkning! Åh vad det är kul! Det är så roligt att jag omedelbart vill samla ihop ett gäng som kan bli "syjuntagänget" på regelbunden basis. Någon som är på?
Den här lilla skapelsen ska bli en matta till min sida av sängen tror jag, eller kanske nya hallen? Fint blir det, och efter varje åtta maskor måste jag hålla upp den och beundra detta konstverk som jag håller på att göra.
Vill göra er uppmärksamma på att jag aldrig varit särskilt duktig på syslöjd vilket är en kombination av oförmåga att läsa instruktioner, ickebefintligt tålamod och en önskan om att projektet ska bli färdigt nu, nu, nu!
Men nu känner jag mig tillfreds, kanske för att jag passerat trettiostrecket? I vilket fall som helst är virkning i sängen inte att rekommendera. Jag har legat här i en timme och har nu stela armar och stel nacke, men what the heck! Det är ju så roligt!

7 kommentarer:

  1. Jag vill vara med på syjunta!!!
    Tricia

    SvaraRadera
  2. jag har tänkt att lära mig att sticka i vinter så jag är gärna med. om ngn kan visa hur man gör vill säga ;).

    SvaraRadera
  3. Johanna R1/11/11 09:22

    Jag vill lära mig!!!

    SvaraRadera
  4. Välkommen till virk- och stickvärlden! Jag går på stick- och virkkväll varje måndag. Välkomna till Odense :)

    SvaraRadera
  5. Jag vill oxå vara med... Har massa beställningar på raggsockor och behöver komma igång:-)

    SvaraRadera
  6. Jag vill vara med i din syjunta! Lär mig!

    SvaraRadera