5.07.2011

Loppisrunda

Hög puls, adrenalin och oro är symptom som uppstår då jag vet att det är loppis på gång. I dag var en morgon då jag vaknade med tecken på detta. Jag var nästan först in i den gamla ladan och visst fann jag det här möblemanget på en gång. Jag provsatt, smekte och tittade på det om och om igen. Jag prutade ner det från 300 till 200 kronor och sen tänkte jag lite till.
-Jag har ju egentligen ingen plats sa förnuftet.
- Viljan och hoppet sa: du hittar en plats, kom igen, kööööp!
- Förnuftet sa: väldigt mycket jobb och framförallt, ingen plats.
- Viljan kontrade (hoppet avvaktade): jo med det är ju bara att slipa, måla, klä om och ställa det i sovrummet. Tänk vad mysigt att käka frukost i sovrummet eller sitta i en av stolarna och läsa en bok.
Förnuftet igen: nä, det är bättre att någon annan köper det, det kommer aldrig att få plats i bilen.
Förnuftet vann, viljan och hoppet kände sig ändå rätt tillfreds. Jag kunde gå därifrån utan ångest och kände mig nöjd över att jag inte hetsköpte något bara för att jag kanske har plats för det någonstans i framtiden. Men visst var det ett bra fynd? Triumf!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar