5.31.2011

Bonjour mes dames et monsieurs!

Om tre manader fyller jag trettio ar och det firar jag med att aka till vanner i USA. Tyvarr sitter jag pa Charles De Gaulle flygplatsen i Paris med ett bultande hjarta och mar sadar eftersom jag pa aldre dagar gatt och blivit hiskeligt flygradd. Precis utanfor fonstret har jag en san dar mega-jumbojet och den gor mig annu mer nervos. Hur klarar de egentligen av att halla sig uppe i luften? Jag ar faktiskt lite svimfardig! Men, jag klarade av flyget fran Landvetter utan nagra droger och det enda som jag tyckte var otackt var turbulensen.

For er som inte kanner mig sa ska ni veta att jag alskar att resa och alltid har tyckt att det varit mysigt att flyga, nu har jag dodsangest! Jag har aldrig innan forstatt varfor man ar radd for att flyga men nu har jag kanslan och den gar att skara upp i bitar precis som en rulltarta.


Jaja, nu ar det som det ar och jag maste ju hanga med annars blir jag som Tom Hanks i "The Terminal".


Lite fakta om flygplatsen i Paris:

Tangenterna har en helt annan disposition an hemma, for att fa en punkt maste man trycka shift och punkt-knapp. Konstigt!

Q-knappen sitter pa A knappens stalle och vice versa.

Passkontrollanten maste ha varit Frankrikes mest uttrakade kvinna.

Ingen pratar bra engelska och kan saledes inte hjalpa en vilsen svenska att hitta ratt vag till gaten.

De kan ha severat sodra europas godaste baguette med mozzarella, dijonsenap, basilika och kyckling vid gate 53.

Det finns ingen tradlos uppkoppling for oss som inte forstar franska.


Sa, nu ska jag leta upp baren. Dags att bli full!

Salut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar