4.25.2011

Pion

Åh, vilken underbar påskhelg det varit! Jag är så lycklig och laddad med viktig solenergi- den bästa sortens energi.
Efter att ha spenderat de tre första dagarna i svärföräldrarnas hus i Falkenberg och en dag hos min fina Amanda med familj i Haverdal kom vi hem och satte i gång och röja i trädgården.
På med tub-toppen och mini- shortsen ( jag är helt allergisk mot bonnabränna) och gräva, klippa, räfsa och fixa. Klängrosen av obestämbar art har märkt mig ordentligt på armar och hårbotten!? och alla träd har fått sig en omgång med sekatören.
I dag när jag skulle gräva bort stoora grästuvor ur ett igenväxt land hittade jag små skott och ett fantastiskt rotsystem, det verkar vara den fina, rosa pionen som spridit sig men inte orkat blomma där de sporadiskt har placerat sig djupt ner i näringsfattig jord. Jag fick upp alla och designade snabbt en rundel i huvudet med pioner, lavendel och marktäckande rosor. Pioner har ett rykte om sig att tjura i några år innan de bestämmer sig för att blomma OM man planterar om dem. Med lite vilja och min optimism kommer mitt nya, runda land vara det som blommar mest i juli, vänta ni bara!
Hoppas ni haft en lika bra påsk som jag!

1 kommentar:

  1. Hej där!
    Åh underbart älskar pioner :)
    Väntar med spänning på skruttlådans utveckling mot förebilden.
    Hur har det gått med bänken, hämtat den? Kommer lådan därifrån tro?
    Vi har oxå kört ett race i trädgården, tyvärr hittade vi inget roligt men planterade lite nytt iaf. Förhoppningsvis kommer mina odlingslådor på plats snart.
    Ha det gott!!

    SvaraRadera