12.13.2010

Sovrum på gång...

...som tyvärr inte verkar bli färdiga innan julafton varför det nu skulle vara det viktigaste? Just känslan av att vakna upp i sitt fräscha, ljusa sovrum på julaftonsmorgon gör mig glad. Hursomhelst, får jag vakna upp i det varje dag nästa år blir jag ju också glad naturligtvis!

Det har ju sett ut som så att de två sovrummen som finns på övervåningen i princip varit ett helt stort rum som man dragit för med hjälp av två skjutdörrar som vi lyckligtvis hittade i väggarna. I och med att vi har byggt ett badrum på den yta som från början var ett andra kök i vårt hus har vi också skapat ett nytt, litet rum till Bubban (som lär se dagsljuset nån gång i april om det skå gå i den här takten).Ett litet rum som man badar i
Således tyckte vi att det var passande att placera ingången till vårt sovrum nära det rummet och bygga igen väggen mellan de två stora sovrummen för att dels stänga igen och dels utnyttja skjutdörrarna som entré till vår walk-in- closet. Så, förra veckan såg det ut så här när man tog ett foto in i sovrum nummer två:

Här ser man in i det andra rummet från hallen

Eftersom jag inte har en proffskamera (eller kan fotografera något mer avancerat) är det svårt att visa exakt hur det såg ut och att bild nummer två är taget i ett annat ljus kanske inte heller underlättar men ni får försöka se det framför er:

Här står jag återigen med kameran i hallen och det enda jag ser är väggen som döljer en kvinnas paradis, en walk-in-closet.

Här är väggen uppbyggd och i mitten av denna har vi valt att infoga en nisch (om det heter så när den går från golv till tak) som är byggd efter måtten på IKEA:s hylla Lack på 191 cm. Tanken med det är att ge rummen fler dimensioner och skapa lite spänning där det annars hade blivit rätt avlångt. Vi väntar med spänning, för vänta är det man gör när man köper ett hus som ska totalrenoveras och man inte kan göra så mycket själv!

1 kommentar: