12.01.2010

i love cellofan!

Vill ni veta varför? Jo, för att cellofan kan få den tråkigaste presenten att bli så där härligt glammig. Mycket i mitt liv handlar om att taga vad man hava (svensklärare; förlåt igen!) och när man ska gå bort och inte hunnit köpa något fint så blir det oftast den lösningen jag får ta till. Så, i dag är jag bortbjuden på glöggmingel med jobbarkompisarna. Man vill inte komma tomhänt, därför var jag tvungen att rota igenom skåpen. Det jag hittade var: ett ovalt glasfat, blockljus, en multihyacint som nu är en rot fattigare, ett plåthjärta, mossa och ståltråd. En gammal polkagrisstav från förra året tjänar sitt estetiska syfte om det nu råkar vara så att den smakar äckligt. Så här blev resultatet. Tänk vad tråkigt det hade varit om jag inte haft lite cellofan på en rulle här hemma!

Vill du ha mig som gäst?

3 kommentarer:

  1. så fint!
    -j

    SvaraRadera
  2. Cello-fan, som pappa under Saras korta stråk karriär!

    SvaraRadera
  3. Välkommen! Kram AnnicaR

    SvaraRadera