8.07.2010

Fina fönster!

Lördag eftermiddag. Jag har fixat med fönstret sedan klockan 10 i dag. Skrapat fönsterrutorna med först skalkniv sen rakblad. Jag föredrar verkligen det senare! Efter det har jag spacklat fula hål, låtit det torka, sedan slipat. Sen har jag maskerat 6 rutor en gång på varje sida för att tillslut måla det med grundfärg. Gött, nu är jag färdig! Men, har förresten ett kvar. Shit vad tråkigt det här är! Det enda som får mig att fortsätta är tanken på hur de här underbart fina, gamla fönstrena kommer att förgylla ett ganska hårt badrum som inte alls blev vad jag tänkt mig från början men ändå är ganska fint. Nu väntar vi egentligen bara på el-Per och Bob som ska skruva ihop lådorna till tvättställsskåpet. Kom igen nu då!





4 kommentarer:

  1. JÄÄÄTTEFINT!! =)

    SvaraRadera
  2. ett litet tips när man målar fönster, jag har ju pysslat en del med det på sistone ;). Strunt i maskeringstejp på fönsterglaset. Det fastnar lätt lim på fönstret vilket kan vara ett helvete att få bort. Använd istället ett rakblad för att ta bort färgen från glaset. Funkar hur bra som helst.Man får fina linjer och slipper kladdet.

    Ser fram emot att se bilder från badrummet. Hoppas även att vi kan få till en dejt snart :).

    SvaraRadera
  3. Jo tack! Jag kom på det när jag tog bort all maskeringstejp och fortfarande behövde skrapa bort med rakbladet att så hade jag ju kunnat göra från början ju...typiskt!

    SvaraRadera
  4. Vem är hon där ovan egentligen??

    SvaraRadera