11.05.2011

Virk, virk, virk.

Om nätterna, när de andra sover, har jag suttit i min fåtölj med fötterna inbäddade i fårskinnet med de gamla trasorna ihopknutna i mitt knä och njutit av att vara produktiv. Jag har samtidigt som jag stirrat på maskorna även slängt blicken mot nån säsong av Sex and The City och mått väldigt bra. Lugn och fridfull men ändå förbaskad när det inte blir som jag vill. Jag har virkat, virkat, virkat för att upptäcka att det blir bulligt, snett och fladdrigt och då tvingats repa upp flera varv för att det ska bli bra. Perfekt lär den inte bli, men vacker ändå. Och det är jag som gjort den. Härligt!
Just nu mäter den lite över 1 meter i diameter. Jag skulle bli glad om den iallafall kan bli 1.5 meter i diameter. Vi får se hur det går!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar