3.21.2013

Köksbordet i ny skepnad.

Det här bordet köpte jag för 150 kronor på Erikshjälpen, släpade hem det, ställde det utomhus (sommartid) och började slipa det. I 30 minuter ungefär. Sen orkade jag inte mer. Det fick stå kvar under en presenning under sommarens fuktiga nätter vilket resulterade i att det sprack och slog sig något. Jag såg ju direkt skönheten i detta vilket jag var relativt ensam om. Men om man jämför med hur det såg ut när jag köpte det (80-tal i lackad, gulorange furu) så var det pånyttfött. Jag slutförde min behandling (gravt fuskbygge som vanligt) och målade det vitt. Jag orkade tyvärr inte måla färdigt underredet så det har fått vara så i närmare tre år. Skivan målades vit och har väl hållit sig i ganska gott skick tills Bubban började måla med våra spritpennor. Måttet var rågat, och jag hittade en slipmaskin i förrådet, så jag började slipa. Svetten lackade och dammet yrde men tillslut hade jag lyckats få den ytan jag önskade. Så, nu ser bordet ut precis som jag vill! Det är rustikt och slitet, man kan nästan tro att det stått i en fransk bondgård. Nu ska bara underredet målas till också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar