9.03.2011

Målarmania

Så här snygg har jag varit nu i snart 10 veckor då jag sett till att huset bytt skepnad. Om allt går som det bör så drar vi det sista penseldraget i morgon och i samband med det kan man även dra en lättnadens suck.
Det är inte själva målningen som varit mest jobbig utan det faktum att vi gjort det under pressen av att ställningen kostar pengar och att tiden är begränsad. Tack och lov har vi fått hjälp med både barnvakt och målning vilket gjort att vi fått ett hus som ser ut som nytt. Tack alla ni som hjälpt till!
Efter i morgon är det bäst att jag lägger bort mina målarbyxor eftersom jag i skogens snår anat små och stora ljusrosa, svarta, fluffiga, orangea, gröna, blå, formbara varelser som ropar på mig att jag ska ansluta mig till deras gäng. Jag passar nu på att säga till Barbapappa att han har tagit miste, jag är homo sapiens sapiens, inte en av dem. Men tack för erbjudandet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar