7.19.2010

Nu ska ni få se:

Mycket har hänt sedan vi drog i väg på vår efterlängtade semester. När vi kom hem från våra två veckor i Rethymnon såg badrummet ut så här:
Här kan man sitta och göra vad man vill medan man pratar med den som ligger kungligt i det härliga tassbadkaret.

Här ska duschväggar ska upp, sen ska jag duscha och njuta av utsikten genom de gamla fönstrena som snart är på plats.

Mina fötter njuter av att stå på ett färdigt, lent, mjukt och grått klinkergolv.

Så, det var ett bra beslut att åka i väg. För det var så underbart skönt att slippa tänka på renovering, städning, planering och framförallt att slippa se husets mest eländiga delar. När jag kom hem i går så var huset mycket mer charmigt än jag kommer i håg och jag fick lust att städa och när jag klev in det nästan färdiga badrummet så kändes det för första gången på mycket länge som att vårt hus faktiskt kommer att bli fint någon dag. Hoppas, hoppas vi har mycket energi i höst för att fixa färdigt övervåningen.

Är ni trötta på ert hem åk bort och kom tillbaka och se det med nya ögon, det hjälper. Promise!


1 kommentar:

  1. Vad fint badrummet ser ut. Det ska bli spännande att se det färdiga resultatet. Kram

    SvaraRadera